Mitä yritys määrittelee brändilähettiläänä tai sponsoroituna ratsastajana ja mitä se on olla
Haluat yrityksen lähettävän sinulle ilmaisia juttuja ja ehkä jonain päivänä saamaan maksua moottorikelkkailusta. Ongelmana on, että on noin 1,5 miljoonaa muuta ratsastajaa, jotka haluavat saman asian (ja se on vain Kanadassa). Kuinka huomataan, varsinkin tällä budjettien kutistumisen ja räjähtävän sosiaalisen median aikakaudella?
Ensinnäkin, sinun on tiedettävä, mitä tarkoittaa olla brändilähettiläs tai sponsoroitu ratsastaja, ja päättää, haluatko sitä todella.
Määritelmän mukaan brändin lähettiläs on joku, jonka yritys on palkannut edustamaan brändiä positiivisessa valossa. Moottorikelkkamaailmassa useimmille brändin lähettiläille ei kuitenkaan makseta palkkioita. He ovat jokapäiväisiä ratsastajia, jotka saavat alennuksia tai saavat ilmaisia vaihteita, kelkkoja jne. Sopimuksen nojalla, että he markkinoivat tai mainostavat yrityksen tuotteita. “Vaikuttajamarkkinointi” voi olla sille parempi termi, mutta silloinkin linjat ovat hieman sumeat.
Sitten on sponsoroituja ratsastajia. Tämä viittaa yleensä kilpailevaan henkilöön. Eri yrityksillä on tietysti käytettävissä erilaisia sponsorointipaketteja, mutta jälleen kerran suurin osa moottorikelkkaurheilijoista, jopa pro-tason ratsastajat, työskentelevät kokopäiväisesti tai osa-aikaisesti työskennellessään jatkaakseen sitä, mikä viime kädessä on intohimo puolella.
Joten, on mahdotonta ansaita elantoa moottorikelkkailusta? Ei, en tarkoita sitä, mutta pidä mielessä, että sinun täytyy työskennellä todella, todella, todella vaikea päästä sinne. Sponsori auttaa.
Mitä sponsori haluaa?
Puhutaanpa nyt siitä, mitä yritykset etsivät brändin lähettiläiltä tai sponsoroiduilta ratsastajilta (spoileri-varoitus: se vie enemmän kuin hullu taito).
“Etsimme ihmisiä, jotka ovat hyviä ratsastajia, mutta myös hyviä ihmisiä”, sanoi Whitney Grimmett, Motorfistin operatiivinen johtaja. “Ovatko he turvallisia vuorella? Harjoittavatko he hyviä turvallisuustekniikoita ja pitävätkö muita ratsastajia turvallisina? Me kaikki nautimme moottorikelkkailusta ja haluamme kaikkien palaavan kotiin turvallisesti, joten teemme yhteistyötä ihmisten kanssa, joilla on hyvä mentaliteetti. sama … Ovatko he turvallisuuden lisäksi aktiivisia paikallisessa klubissaan tai organisaatiossaan? Ovatko he ottaneet aikaa opetukseen lasten turvallisuudesta ja ovatko aktiivisia alalla? Lopuksi, luotammeko heihin? Jos haluamme heidän muuttuvan laitteiden “asiantuntijoiksi” meitä, otammeko heidän omat neuvonsa? ”
Toisin sanoen, ole rehellinen. Yritykset eivät etsi nukkeja. Joten valitse viisaasti tuotemerkit, joita haluat edustaa. Tee tutkimuksesi. Ymmärrä, miten tuotteet valmistetaan ja miten ne toimivat. Ja jos et pidä jostakin, kerro yritykselle miksi, jotta he voivat parantaa sitä.
Sitten on sosiaalisen median näkökulma.
“Etsimme intohimoisia ja vaikutusvaltaisia ratsastajia moottorikelkkailussa tai lumipyöräilyssä”, sanoi Donna Beadle, joka on Polariksen ja Timbersledin vanhempi ulkosuhdeasiantuntija. klubien, järjestöjen tai vapaaehtoistyön kautta. ”
Jokaisella yrityksellä on omat odotuksensa, joita voidaan heti alussa nimenomaisesti hahmotella.
Etkö ole sosiaalisen median fani? Harmi. Facebook, Instagram, Twitter, YouTube jne. Ovat muuttaneet sponsorointipeliä, joten jos olet todella tosissasi, sinun on hyväksyttävä tosiasia, että sosiaalisesta mediasta tulee iso osa elämääsi.
Aina kun nouset, etsit mahdollisuuksia ottaa valokuvia ja videoita, joita voit jakaa. Jotkut yritykset asettavat jopa vähimmäismäärän viestejä, jotka he haluavat tehdä joka viikko. Sisällön luominen, lähettäminen ja vuorovaikutus seuraajien kanssa – kaikki vie aikaa.